سوالات متداول
ملت تِک برای چه کسانی است؟
توسعه دهندگان استارتاپی، تامین کنندگان خدمات بیمه ای آنلاین، کسانیکه یک کسب و کار نوپا دارند، شرکتهای فعال در حوزه فین تک، اینشورتک و ولث تک، شتابدهنده ها و مراکز سرمایه گذاری خطرپذیر که مایل هستند سرویس های بیمه ای مختلف را به مشتری عرضه کنند و یا خدمات بیمه ای را ما را در محصولات و خدمات خود تجمیع نمایند.
روند استفاده از API ها به چه صورت است؟
شکل زیر گردش کار همکاری با ما را نشان می دهد. برای جزئیات بیشتر با ما تماس بگیرید:
API و وب سرویس چه هستند؟
برای اطلاعات بیشتر در خصوص مفهوم API به دو مقاله زیر مراجعه کنید:
آیا هر استارتاپی می تواند برای دریافت وب سرویس های صدور بیمه نامه اقدام نماید؟
بابت فراخوانی وب سرویسهای بیمه ای چه هزینه ای باید پرداخت کنیم؟
پرداخت هزینه بیمه نامه های صادر شده از طریق وب سرویسهای صدور نیز مطابق با قرارداد منعقد شده انجام خواهد شد.
آدرس های اتصال به سرور سندباکس و عملیاتی بیمه ملت چیست؟
سرور سندباکس ما برای انجام تستهای اتصال کسب و کار مهیا شده و پس از انجام این مرحله می توانید به سرور عملیاتی ما متصل شوید.
برای دریافت آدرس سرور با ما تماس بگیرید.
چگونه توکن دسترسی و نام کاربری/کلمه عبور را دریافت کنیم؟
شما بایستی در سرآیند (هدر) Authentication، این توکن را به شکل Bearer برای ما ارسال کنید. برای اطلاعات بیشتر به مستندات فنی هر وب سرویس مراجعه نمایید.
برای دریافت این اطلاعات با ما تماس بگیرید.
چگونه از وب سرویس های بیمه در برنامه های خود استفاده کنیم؟
از برنامه Fiddler نیز برای این منظور می توانید استفاده نمائید.
بسته به اینکه بخواهید از این سرویس ها در برنامه های وب خود و یا اپلیکیشن های تلفن همراه استفاده کنید و با توجه به پلتفرم فنی شما، راهکارهای متفاوتی قابل استفاده است.
برای مثال توسعه دهندگان پلتفرم های دات نتی می توانند از کتابخانه REST Sharp استفاده کنند:
توسعه دهندگان جاوایی می توانند کتابخانه های متنوعی مانند Apache HttpClient را بکار گیرند.
برنامه نویسان PHP نیز می توانند از کتابخانه Guzzle استفاده کنند.
در صورت هرگونه ابهام با ما تماس بگیرید .
آیا برای همکاری نیازی به دریافت الزامات و گواهینامه های خاصی هست؟
همچنین بایستی پس از پیاده سازی وب سرویس در برنامه شان، همکاری لازم با کارشناسان فنی بیمه ملت جهت انجام تست های لازم را داشته باشند.
آیا برای پیاده سازی در محیط تست (Sand Box) یا محیط عملیاتی مهلت زمانی مشخصی تعیین می شود؟
همچنین طرف قرارداد می بایست در بازه زمانی حداکثر یک ماهه نسبت به قرار گرفتن بر روی سرورهای عملیاتی اقدام و نتیجه را به بیمه ملت اعلام نماید.
آیا برای وبسرویسهای ارائه شده، میزان حداقل فروشی تعیین شده است؟
در صورتی که دریافت کننده وب سرویس کمتر از ۵۰ درصد حداقل فروش تعیین شده را محقق نماید، بیمه ملت می تواند از ارائه همکاری خودداری نماید.
نحوه دریافت کارمزد به چه صورت است؟
این کارمزد تا حداکثر ۱۵ ام ماه بعد واریز می شود.
نحوه دریافت وجوه بیمه نامه های صادر شده به چه صورت است؟
شما یا هزینه حق بیمه را از طریق درگاه پرداخت خودتان از مشتری دریافت کرده و از طریق تسویه آنی یا دوره ای به حساب بیمه ملت واریز می کنید و یا بابت بیمه نامه صادر شده از کاربران تان وجه مستقیمی دریافت نمی کنید و مطابق قرارداد و در تسویه های دوره ای، وجوه مورد نظر را به بیمه ملت پرداخت خواهید کرد.
آیا برای صدور بیمهنامه، اعتباری تخصیص داده میشود؟ میزان و مدت زمان تسویه اعتبار تخصیص داده شده چقدر است؟
میزان اعتبار تخصیص داده شده بر اساس حجم فروش و پیش بینی فروشی است که در قرارداد توافق می شود. مدت زمان تسویه اعتبار بر اساس توافق صورت می گیرد. در تسویه نقدی، مدت زمان ۵ روز برای تسویه در نظر گرفته می شود و به طور معمول تسویه ها به صورت هفتگی صورت می گیرد.
در صورت توافق برای اعطای اعتبار جهت صدور بیمه نامه، حداقل معادل ۱.۵ برابر اعتبار تخصیص داده شده چک تضمین اخذ می شود.