سرویس بیمه بدنه اتومبیل

بیمه بدنه اتومبیل جبران‌کننده خسارات ناشی از حوادثی است که برای اتومبیل مورد بیمه اتفاق می‌افتد و بطور معمول و در بیمه نامه‌های عادی شامل شش خطر: واژگونی ، صاعقه ، انفجار ، تصادف، آتش‌سوزی و سرقت می‌باشد. این بیمه نامه خسارت‌های وارده به اتومبیل شما را حتی اگر مقصر حادثه باشید، پرداخت می‌کند. اغلب مردم با بیمه شخص ثالث اتومبیل آشنا هستند اما شاید با بیمه بدنه به طور کامل آشنا نباشند. اگر شما با وسیله نقلیه خود به شخص دیگری خسارت جانی یا مالی وارد کنید، بیمه شخص ثالث آن را جبران خواهد کرد. اما بیمه شخص ثالث خسارت های وارده به اتومبیل شما را اگر مقصر حادثه باشید، پرداخت نمی کند و فقط در صورتی میتوانید خسارت وارده را از شرکت بیمه دریافت کنید که بیمه بدنه داشته باشید. در واقع بیمه‌ شخص‌ ثالث و بیمه بدنه مکمل یکدیگر هستند.

با تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث در سال 1395 و محدود شدن مسئولیت مقصر حادثه در مورد اتومبیلهای لوکس و گران قیمت تا سقف یک دوم دیه ماه‌های حرام، تهیه بیمه بدنه برای اتومبیلهای گران قیمت بیش از پیش ضروری و لازم شده است.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه اتومبیل عبارتند از: سرقت کلی (اگر اتومبیل دزدیده شود و یا بخشی از آن به سرقت برود یا در حین سرقت به اتومبیل و قطعات خسارتی وارد شود)، آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار (خساراتی که به اتومبیل و یا قطعات یدکی آن در اثر آتش‌سوزی، انفجار یا صاعقه وارد می‌شود) و حادثه، تصادف، سقوط، واژگونی (خساراتی که از برخورد اتومبیل با یک جسم چه ثابت چه متحرک یا همراه با واژگونی و سقوط باشد).

وب سرویس بیمه بدنه اتومبیل بیمه ملت توسط استارتاپ‌های مختلفی همچون کسب و کارهای حوزه خرید و فروش خودرو، تاکسی اینترنتی، خدمات حمل و نقل جاده ای، خدمات باربری و استارتاپ های ارزیابی و کارشناسی خودرو قابل استفاده خواهد بود.

ویژگی های این سرویس چیست ؟

رقابتی ترین قیمت بازار

ارائه قیمت رقابتی که جذابیت بسیار زیادی را برای خریداران بیمه بدنه خودرو ایجاد کرده است.

ارائه پوشش نوسان قیمت

این پوشش به ارزش ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ درصد قیمت خودرو قابل خریداری است و با تهیه آن، در صورت نوسان قیمت خودرو تا سقف پوشش خریداری شده، نیاز به الحاقیه افزایش سرمایه نیست.

پوشش ایاب و ذهاب

بیمه گزار می تواند از چهارمین روز تعمیر خودرو در تعمیرگاه، بر اساس پوشش خریداری شده تا حداکثر یکصد هزار تومان در روز ، هزینه رفت و آمد دریافت کند.

ارائه پوشش کمک رسان (SoS)

کلیه خدمات لازم برای راه اندازی خودرو در محل حادثه و یا انتقال آن به نزدیکترین تعمیرگاه در مسیر حرکت بیمه گزار. حق بیمه این پوشش ناچیز و تعهدات آن تا پایان بیمه نامه نامحدود است.

  • استارتاپ‌های خرید و فروش خودرو

  • استارتاپ های تاکسی اینترنتی (برای رانندگان خود)

  • استارتاپ های حوزه خدمات حمل و نقل جاده ای (برای رانندگان)

  • استارتاپ های حوزه خدمات باربری (برای خودروهای خود)

  • استارتاپ های ارزیابی و کارشناسی خودرو

  • کارگزاران فروش بیمه

  • تجمیع‌کننده‌های بیمه‌ای

  • کلیه اپلیکیشن‌های فعال در فروش بیمه‌نامه

جزئیات سرویس

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه اتومبیل کدامند؟

سرقت کلی:  اگر اتومبیل دزدیده شود و یا بخشی از آن به سرقت برود یا در حین سرقت به اتومبیل و قطعات خسارتی وارد شود، بیمه بدنه اتومبیل این هزینه‌ها را پوشش خواهد داد.

آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار: خساراتی که به اتومبیل و یا قطعات یدکی آن در اثر آتش‌سوزی، انفجار یا صاعقه وارد می‌شود.

حادثه، تصادف، سقوط، واژگونی: خساراتی که از برخورد اتومبیل با یک جسم (چه ثابت چه متحرک) یا همراه با واژگونی و سقوط باشد.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه اتومبیل کدامند؟

بلایای طبیعی: خسارت‌هایی که در اثر وقوع سیل، زلزله و فوران آتش‌ فشان به اتومبیل وارد می‌شود.

سرقت لوازم و قطعات اتومبیل: یکی از حوادثی که در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته، سرقت لوازم اتومبیل از قبیل رینگ و لاستیک و … می‌باشد. برای جبران این خسارت می‌توان این پوشش را تهیه کرد.

پوشش شکست شیشه: جبران خسارت‌های ناشی از شکسته‌ شدن یک یا تمام شیشه‌های اتومبیل به هر علت.

پوشش پاشیده شدن رنگ و مواد شیمیایی در بیمه بدنه: جبران خسارت‌های ناشی از پاشیده‌شدن مواد اسیدی، شیمیایی و رنگ بر روی بدنه ماشین.

پوشش ایاب و ذهاب: پرداخت روزانه مبلغی تحت عنوان هزینه ایاب و ذهاب به شخص بیمه‌گذار، در شرایطی که اتومبیل حادثه دیده و جهت تعمیر در تعمیرگاه باشد (این پوشش حداکثر ۳۰ روز را پشتیبانی می‌کند)

 پوشش نوسانات قیمت: در صورت داشتن این پوشش اگر خسارتی در زمان تغییر قیمت اتومبیل اتفاق بیافتد خسارت بر اساس ارزش روز اتومبیل پرداخت می شود.

خسارت‌های که تحت پوشش بیمه نامه نیستند کدامند؟

  • خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب و یا تهاجم
  • خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از انفجارهای هسته ای
  • خسارت‌هایی که عمداً توسط بیمه‌گزار، ذینفع و یا راننده موضوع بیمه به آن وارد می شود.
  • خسارت‌های وارده حین گریز از تعقیب مقامات انتظامی، مگر آنکه عمل گریز توسط متصرفین غیر قانونی باشد.
  • در صورتی‌که راننده هنگام وقوع حادثه فاقد گواهینامه رانندگی باشد یا گواهینامه رانندگی وی باطل شده باشد و یا مطابق مقررات راهنمایی و رانندگی گواهینامه راننده برای رانندگی آن اتومبیل متناسب نباشد. اتمام اعتبار گواهینامه در حکم بطلان آن نیست.
  • خسارت‌های ناشی از حوادثی که طبق گزارش مقامات ذی‌صلاح به علت مصرف مشروبات الکلی و یا استعمال مواد مخدر یا روان گردان توسط راننده بوجود آمده باشد.
  • خسارت ناشی از بکسل کردن وسیله نقلیه دیگر مگر آنکه موضوع بیمه مخصوص و مجاز به انجام این کار باشد و اصول و مقررات ایمنی را رعایت کرده باشد.
  • خسارت‌های وارده به وسایل و دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی خودرو در صورتیکه ناشی از نقص و خرابی در کارکرد آنها باشد.
  • خسارت‌هایی که به علت حمل بار بیش از حد مجاز توسط خودرو به آن وارد شود.

مزایای استفاده از بیمه بدنه کدامند؟

  • پرداخت کل مبلغ اتومبیل سرقت‌شده (با کسر فرانشیز)
  • پرداخت ‌خسارت، حتی در صورت مقصر بودن مالک (راننده)
  • پرداخت کل مبلغ خسارت به صورت نقدی (با کسر فرانشیز)
  • در صورتی که حد پوشش مالی مقصر، کافی نبود؛ برای جبران خسارت می‌توان از محل بیمه مربوطه، باقی خسارت را دریافت کرد.
  • بهره‌مندی ار تخفیفات عدم خسارت
  • امکان انتقال بیمه بدنه و تخفیفات آن به ماشین دیگر
    نکته: فرانشیز بخشی از هر خسارت است که به عهده بیمه گزار است و میزان آن در بیمه نامه مشخص می گردد.

اعلام خسارت در بیمه نامه بدنه به چه صورت است؟

مطابق قانون، ‌بیمه‌گذار موظف است حداکثر ظرف مدت ۵ روز کاری از تاریخ وقوع حادثه، به یکی از مراکز پرداخت خسارت شرکت ‌بیمه‌گر مراجعه و با تکمیل فرم اعلام خسارت، وقوع حادثه را اعلام نماید، یا از طریق پست سفارشی به اطلاع ‌بیمه‌گر برساند. همچنین بیمه‌گذار موظف است مدارک مورد نیاز و سایر اطلاعات مربوط به حادثه و تعیین میزان خسارت را در اختیار ‌بیمه‌گر قراردهد. در صورتی که بیمه‌گذار مدارک مورد نیاز را ارائه نکند، ‌بیمه‌گر ‌می‌تواند ادعای خسارت را رد کند؛ مگر آنکه بیمه‌گذار ثابت کند به دلایل موجه و غیر قابل اجتناب موفق به اطلاع رسانی نشده است.

روش دریافت خسارت در بیمه بدنه به چه صورت است؟

خسارت واردشده به اتومبیلیی که دارای بیمه بدنه است، اصطلاحا می‌تواند خسارت کلی یا جزئی باشد. خسارت کلی، هنگامی به وقوع می‌پیوندد که اتومبیل دچار خسارتی جبران‌ناپذیر شود (به طور دقیق، هنگامی که اتومبیل به سرقت رود و تا ۶۰ روز پیدا نشود و یا زمانی که مجموع هزینه‌های تعمیر و تعویض قسمت‌های زیان‌دیده اتومبیل به همراه هزینه‌های نجات از سه چهارم قیمت روز اتومبیل در هنگام حادثه بیشتر باشد):

خسارت کلی: هنگامی که خسارت کلی رخ می‌دهد، ارزش بازیافتی احتمالی و کسوراتی که در قرارداد بیمه مقرر شده است، کسر می‌شود و هزینه متعارف نجات و حمل اتومبیل به آن اضافه می‌شود (به شرطی که از کل سرمایه بیمه‌شده بیشتر نشود). ارزش بازیافتی اتومبیل توسط شرکت بیمه معین می‎‌شود. حال درصورتی‌که مشتری با ارزش تعیین‌شده موافقت نکند، شرکت بیمه پس از تملک اتومبیل، با کسر فرانشیز بیمه بدنه و سایر کسورات قانونی به همراه هزینه‌های متعارف نجات و حمل مبلغ باقی‌مانده را به مشتری پرداخت می‌کند.

پس از آنکه خسارت کلی به مشتری پرداخت شود، قرارداد بیمه تمام می‌شود. درصورتی‌که مدت قرارداد بیمه بیش از یک سال باشد، حق بیمه‌ باقی‌مانده تا تاریخ سررسید به مشتری بازگردانده می‌شود. اگر تا یک سال بعد از آنکه خسارت وسیله نقلیه سرقت‌شده پرداخت شد، پیدا شود، شرکت بیمه موظف است پس از فروش اتومبیل، سهم مشتری را از مبلغ دریافت‌شده با توجه به درصدی که از خسارت پرداختی کسر نموده است به وی بپردازد.

خسارت جزئی: هر خسارتی که کلی نباشد، جزئی محسوب می‌شود. ملاکی که با توجه به آن خسارت جزئی تعیین می‌شود، هزینه تعمیر است که شامل دستمزد، قیمت روز لوازم پس از کسر استهلاک و فرانشیز بیمه بدنه می‌شود. ضمنا هزینه نجات و حمل تا حد مقرر به مشتری پرداخت می‌شود.

عضویت در خبرنامه

3 + 12 =

کلیه حقوق متعلق به بیمه ملت بوده و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.