سرویس بیمه آتش سوزی منازل مسکونی

بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی یکی از رشته‌های بیمه اموال است که در آن كليه اموال منقول و غيرمنقول واحدهاي مسكوني (ویلا، خانه، آپارتمان و مجتمع‌های مسکونی) قابل بيمه‌شدن هستند. در این نوع از بیمه، بیمه‌گر تامین و جبران زیان‌های مالی و مادی که بر اثر وقوع خطرات آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه و یا  خطرات اضافی به مورد بیمه (اموال بیمه‌گذار) وارد می‌شود را بر عهده دارد.

لازم به ذکراست که امکان ارائه پوشش مسوولیت مالی بیمه‌گذار در قبال اشخاص ثالث بر اثر وقوع خطر آتش‌سوزی و انفجار که طبق قانون موجب مسوولیت بیمه‌گذار بشود، نیز وجود دارد. همچنین امکان ارائه پوشش هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات در این بیمه نامه میسر می باشد.

وب سرویس بیمه آتش سوزی منازل مسکونی بیمه ملت توسط استارتاپ‌های مختلفی همچون کسب و کارهای فعال در حوزه خرید و فروش ساختمان، ساخت ساختمان، تجهیز ساختمان، خدمات ساختمان، پرداخت قبوض برق، گاز و تلفن و سفر و گردشگری قابل استفاده خواهد بود.

ویژگی های این سرویس چیست ؟

رقابتی ترین قیمت بازار

ارائه قیمت رقابتی که جذابیت بسیار زیادی را برای خریداران ایجاد کرده است.

پوشش متناسب با تجهیزات هوشمند

متناسب با نوع و تعداد تجهیزات امنیتی و هوشمند ساختمان، کاهش قیمت در کلیه یا برخی از پوشش ها در دسترس است.

پرداخت سریع و به موقع خسارت‌ها

سهولت در استفاده از وب سرویس

  • استارتاپ ها و کسب و کارهای فعال در حوزه ساخت ساختمان
  • استارتاپ های فعال در حوزه تجهیز ساختمان
  • استارتاپ های فعال در حوزه خدمات ساختمان
  • استارتاپ های فعال در حوزه پرداخت قبوض برق، گاز و تلفن
  • استارتاپ های فعال در حوزه سفر و گردشگری
  • بازاریابان شبکه ای
  • کارگزاران فروش بیمه
  • تجمیع‌کننده‌های بیمه‌ای
  • کلیه اپلیکیشن‌های فعال در فروش بیمه‌نامه

جزئیات سرویس

پوشش‌های اصلی بیمه آتش سوزی منازل مسکونی کدامند؟

خطرات اصلی بیمه آتش سوزی منازل مسکونی شامل خطرات حریق (آتش‌سوزی)، انفجار، صاعقه (رعد و برق) است. در بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی این سه خطر با هم تحت پوشش قرار می‌گیرند و قابل تفکیک نیستند.

پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی منازل مسکونی کدامند؟

پوشش های اضافی در بیمه های آتش سوزی منازل مسکونی شامل سیل و طغیان آب رودخانه و دریا، زلزله و آتش‌فشان، طوفان، گردباد، تند باد، سقوط بهمن، سقوط و برخورد اجسام خارجی، شکست شیشه، سرقت با شکست حرز اموال و اثاثیه، رانش و فروکش کردن زمین، سقوط هواپیما و هلی‌کوپتر و اشیای ساقط شده از آنها، ضایعات ناشی از برف و باران، ضایعات ناشی از ترکیدگی لوله آب و فاضلاب، آشوب، بلوا، شورش  (SRCC)، و پوشش هزینه پاکسازی و مسوولیت مالی در قبال اشخاص ثالث بر اثر خطرات حریق و انفجار هستند.

نکات حائز اهمیت در این پوشش های اضافی آن است که:

– این خطرات را به تنهایی نمی‌توان تحت پوشش قرار داد و در ابتدا می بایست بیمه‌گذار خطرات اصلی را خریداری کند و به تبع آن خطرات اضافی تحت پوشش قرار گیرند.

–  هر یک دارای نرخ جداگانه هستند که باید در صورت درخواست بیمه‌گذار نرخ آن به نرخ خطرات اصلی اضافه و حق بیمه توسط بیمه‌گدار پرداخت شود.

– معمولا دارای فرانشیز هستند.

خسارت‌های که تحت پوشش بیمه نامه نیستند کدامند؟

–  در رابطه با خطرات اصلی جهت صاعقه یا می بایست تخریب ساختمان صورت گیرد و یا آتش سوزی رخ بدهد و نوسانات برق و از کار افتادگی لوازم برقی و به اصطلاح خسارت غیر مستقیم صاعقه تحت پوشش نمی باشد.

–  ضمنا هر یک از خطرات اضافی دارای شرایط مخصوص به خود می باشد که استثنائات در همان شرایط درج شده است.

مزایای استفاده از بیمه آتش سوزی منازل مسکونی کدامند؟

–  ارائه خطرات اضافی و پوشش های ذکر شده علاوه بر خطرات اصلی

– جبران ضرر و زیان مالی و مادی بیمه گذار در اسرع وقت

– ارائه پوشش ها با حق بیمه بسیار مناسب

اعلام خسارت در بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی به چه صورت است؟

1- با مراجعه به وب سایت بیمه ملت- مراکز ارائه خدمات (فهرست شعب- نمایندگان حقیقی و حقوقی و باجه ها) و یا از طریق مرکز ارتباط با مشتریان به شماره 85333-021، نزدیکترین دفتر را جستجو نمایید.

2- فرم اعلام خسارت در دفتر شعبه و یا نمایندگی تکمیل شود

3- نماینده  و یا مسئول شعبه نسبت به ثبت خسارت در سیستم جنرال و دریافت کد رهگیری اقدام می نماید.

روش دریافت خسارت در بیمه آتش سوزی منازل مسکونی به چه صورت است؟

1- پس از ثبت خسارت و دریافت کد رهگیری، خسارت از طریق مسئول مربوطه بررسی می شود.

2- پس از بررسی بیمه نامه، طبق دستور العمل رسیدگی به پرونده خسارت در صورت تایید و با هماهنگی بیمه گذار، کارشناس به محل مورد بیمه اعزام می گردد.

3- راهنمایی لازم جهت تکمیل مدارک مورد نیاز شامل ( گزارش آتش نشانی، پلیس، گواهی هواشناسی و…) با توجه به نوع خسارت به بیمه گذار داده می شود.

4- پس از دریافت گزارش کارشناسی و تکمیل مدارک و با توجه به حدود اختیارات پرونده بررسی می گردد.

5- مدارک مالکیت شامل (اجاره نامه یا سند مالکیت) به همراه مدارک شناسایی و شماره شبا بیمه گذار یا ذینفع دریافت می شود.

6- حواله خسارت تنظیم و پس از تایید ذینفع بیمه نامه به امضاء ایشان می رسد.

7- حواله خسارت از طریق سیستم به مدیریت مالی ارسال و مبلغ خسارت به حساب ذینفع واریز می گردد.

 

عضویت در خبرنامه

15 + 10 =

کلیه حقوق متعلق به بیمه ملت بوده و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد.